WAT OP DEZE BLOG STAAT

ANTROPOSOFIE: WETENSCHAP?
Antroposofie is geen ‘weegschaal’wetenschap; of ze dan per definitie géén of pseudowetenschap is, is de vraag

ANDEREN OVER WETENSCHAP
Alle artikelen

ANTROPOSOFIE EN WETENSCHAP
Over het ontstaan van de maan 

DE DRIELEDIGE MENS (1) lichaam, ziel, geest
Begripsbepaling; mens tussen 2 werelden

DE DRIELEDIGE MENS (2) lichaam, ziel, geest-vervolg
Meer begripsbepaling

DE DRIELEDIGE MENS (3) lichaam, ziel, geest-vervolg
Leven, gewaarwordings-verstand/gemoeds-bewustzijnsziel

DE DRIELEDIGE MENS (4)denken, voelen, willen
Voorstellen/denken; handelen/stofwisseling. Getekend schema

IK
Diepste kern; geweten; persoon

IK EN REÏNCARNATIE
Eigenheid geest/erfelijkheid. Grotere en kleinere levensritmen

HART EEN POMP? 
Is het hart meer dan een pomp? En wat is dat “meer”? De wijsheid in de taal

ANDEREN OVER HET HART 
alle artikelen

DE VIERLEDIGE MENS (1)
het fysiek lichaam

DE VIERLEDIGE MENS (2-1)
het etherlijf

DE VIERLEDIGE MENS (2-2)
het etherlijf vervolg

DE VIERLEDIGE MENS (3-1)
het astraallijf (1)

DE VIERLEDIGE MENS (3-2)
Het astraallijf (2)

DE VIERLEDIGE MENS (3-3)
Het astraallijf (3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

24 Reacties op “WAT OP DEZE BLOG STAAT

  1. Pingback: KIJKWIJZER KINDBESPREKING(4) | steinerscholen.com gefocust

  2. Pingback: Antroposofische indoctrinatie in het vrijeschoolonderwijs? | steinerscholen.com gefocust

  3. Pingback: Antroposofische indoctrinatie in het vrijeschoolonderwijs? | VRIJESCHOOL

  4. Pingback: VRIJESCHOOL – MENSKUNDIGE ACHTERGRONDEN (2) | VRIJESCHOOL

  5. Pingback: VRIJESCHOOL – Algemene menskunde als basis voor de pedagogie – voordracht 10 | VRIJESCHOOL

  6. Pingback: Geschoeid op de leest van de Jonghe/Verachtert | steinerscholen.com gefocust

  7. Pingback: VRIJESCHOOL – Menskunde en pedagogie (2/4) | VRIJESCHOOL

  8. Pingback: ‘Focus op Antroposofie’ gefocust – werkt de blogvoerder bij WordPress.com? | focus op antroposofie gefocust

  9. Pingback: ‘FOCUS OP ANTROPOSOFIE’ gefocust: Ramon de Jonghe/Verachtert – het zal toch niet……… | focus op antroposofie gefocust

  10. Pingback: VRIJESCHOOL – Menskundige achtergronden – Sigaud (1) | VRIJESCHOOL

  11. Pingback: VRIJESCHOOL Rudolf Steiner – wegwijzer (7) | VRIJESCHOOL

  12. Pingback: VRIJESCHOOL – Rudolf Steiner – alle wegwijzers | VRIJESCHOOL

  13. Pingback: VRIJESCHOOL

  14. Pingback: VRIJESCHOOL – Algemene menskunde als basis voor de pedagogie – voordracht 10 | Vrije School

  15. Pingback: VRIJESCHOOL – Menskunde en pedagogie: antroposofische gezichtspunten | Vrije School

  16. Pingback: VRIJESCHOOL – Rudolf Steiner over pedagogie(k) – GA 309 – voordracht 1 | VRIJESCHOOL

  17. Pingback: Vrije School

  18. Pingback: VRIJESCHOOL – Rudolf Steiner over pedagogie(k) – GA 309 – voordracht 3 | VRIJESCHOOL

  19. Pingback: VRIJESCHOOL – Spreektherapie – het antroposofisch mensbeeld | VRIJESCHOOL

  20. Pingback: VRIJESCHOOL – Kringspelen en meetkunde | VRIJESCHOOL

  21. Pingback: vrijeschoolpedagogie.com in Koninklijke Bibliotheek | VRIJESCHOOL

  22. Pingback: VRIJESCHOOL Rudolf Steiner – Over pedagogie(k) – GA 308 – voordracht 3 | VRIJESCHOOL

  23. Pingback: VRIJESCHOOL – Rudolf Steiner over pedagogie(k) – GA 301- voordracht 1 | VRIJESCHOOL

  24. Pingback: VRIJESCHOOL – Rudolf Steiner over pedagogie(k) – GA 301 voordracht 2 | VRIJESCHOOL

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s